VIII Gorzowski Splin Festiwal
VIII Gorzowski Splin Festiwal 15-16.11.20234
Ósma edycja w całości odbędzie się na terenie Łaźni, czyli w klubach MagnetOffOn i Sejf.
Festiwal odbywa się dzięki wsparciu finansowemu Miejskiego Centrum Kultury w Gorzowie Wlkp.
Wystąpią:
Piątek:
sejf 19:40 chleb + wujek Thomas
sejf 20:20 Temperatura Pokojowa – premiera płyty
mag 21:00 Brożek
mag 22:00 żmija
mag 23:00 Amba
mag 00:00 AFTER NATALIA BAŁACKA & CUPAK ENTERTAIMENT sp. z o.o. XD
Sobota:
mag 20:00 gra sów
mag 21:00 Molar
sejf 22:00 Jessica
mag 22:40 Głupi Komputer
sejf 23:40 probiotyk
mag 00:10 T’ien Lai
mag 01:10 AFTER: K3tchup
Bilety: 80 zł karnet / 60 zł dzienny
Osoby niepełnoletnie wstęp wolny
osoby uczące się z ważną legitymacją – zniżka 50%
Bilety dostępne w dniu wydarzenia: gotówka lub blik
Rezerwacje karnetów pod mailem magnetoffon.gorzów@gmail.com (w tytule proszę wpisać „splin2024” podać imię i nazwisko i ilość rezerwowanych biletów)
bilety online: https://stage24.pl/events/klub-magnetoffon-3676
after wstęp : 20 zł
T’ien Lai
T’ien Lai to marka papierosów palonych przez głównego bohatera powieści „Człowiek z Wysokiego Zamku” Philipa K. Dicka – w wolnym tłumaczeniu z języka japońskiego znaczy „niebiańska muzyka”. Grupa powstała jako duet Łukasza Jędrzejczaka i Jakuba Ziołka, wykonujący dronowe i noise’owe muzyczne kolaże z wykorzystaniem starych polskich radioodbiorników Śnieżka. Ta faza rozwoju zespołu została uchwycona na albumie „Da’at” (Monotype, 2013).
Następnie duet zaczął wplatać afrykańskie i południowoamerykańskie rytmy do swojej muzyki, która stała się bardziej rytmiczna i w znacznej mierze oparta na samplach. Ten okres został podsumowany albumem „RHTHM” (Monotype, 2015). Od tego czasu zespół rozrósł się do kwartetu, a skład uzupełnili Mikołaj Zieliński (Javva, Alameda) i Rafał Kołacki (Hati, Innercity Ensemble, Kust) grający na akustycznych instrumentach perkusyjnych.
Muzyka T’ien Lai zbliżyła się do plemiennego, industrialnego techno. łączącego agresywną elektronikę z żywym graniem na bębnach. Zespół skupił się na występach na żywo, w 2016 roku został częścią platformy Shape oraz zagrał na festiwalach CTM (Berlin), Unsound (Kraków), Luminato (Toronto), Rocolectiv (Bukareszt), Open’er (Gdynia), Phono (Odense) i innych.
Obecnie T’ien Lai tworzy trzech muzyków: Qba Janicki, Łukasz Jędrzejczak i Jakub Ziołek, zaś muzycznym punktem odniesienia stały się sceny klubowe Luandy, Lizbony, Durbanu, Kampali, Rio de Janeiro i eksperymenty z takimi gatunkami jak kuduro, gqom i baile funk, które muzycy określają jako „konk”.
FB: https://www.facebook.com/tienlai26/
IG: @tien_lai_band_ @brutality.garden
BC 1: https://brutalitygarden.bandcamp.com/
BC 2: https://tienlai.bandcamp.com/
YT 1: https://youtu.be/w09b7uVb4b8
YT 2: https://youtu.be/Jx4ZW_rxZ6w
„Dwie propozycje od T’ien Lai ocierają się o big-roomowe, niemal przebojowe klubowe stylistyki, ale wszystko jest powykręcane i poglitchowane, żeby tak łatwo nie było. Może nie są to aż tak świeże kawałki, jak reszta, ale to wciąż solidne numery, doskonale wypełniające założone sobie zadania.”
Fragment recenzji składanki „Brutality Garden Vol. 1”, Paweł Klimczak, Poptown.eu\
„Awangarda w wydaniu T`ien Lai przybrała formę przystępną, na poły piosenkową, nie zapominając o odpowiednim stopniu deformacji i złożoności.”
Jarosław Szczęsny, Nowamuzyka.pl
LINK: https://www.nowamuzyka.pl/…/bogdan-raczynski-phew…/…
„In Natures Vol. 1, Tien L’ai conjures a myriad of influences to create a wonderfully progressive and challenging piece of electronic music. One of the band’s greatest strengths is their experimentation with genres, otherwise serving a utilitarian means, outside their original context to create a fresh tonic. By mixing various techniques from a swath of backgrounds, T’ien Lai made a soundscape that feels habitable and uncannily human.”
Andy Dion, Boston Hassle
LINK: https://bostonhassle.com/tien-lai-natures-vol-1/…
Polish experimental dance group of masked shamans returns with a new material that marks a further intensification of its distinct sound and live performance. The group has adapted rhythms inspired by club music of Uganda, Portugal, Brazil, Angola and South Africa to create a unique musical world connecting East and West, North and South.
This is how ᴋᴏɴᴋ has originated – a slavic variation on such music genres as gqom, funk carioca and batida presented by the luminaries of Polish music underground: Łukasz Jędrzejczak (Javva), Jakub Ziołek (||ALA|MEDA||) and Qba Janicki (Malediwy), whose broad spectrum of stage and artistic experiences as well as specific destructional-emotional juxtaposition of characters redefine in a non-compromising way the actual state of European club scene, delivering dynamic, vibrant, colorful live performances.
: https://youtu.be/-WFYFl4vu_g
: https://youtu.be/sGEgtjJh91E
: https://tienlai.bandcamp.com
: https://tinyurl.com/tienlai
: https://www.facebook.com/tienlai26
: @tien_lai_band_
At the moment the trio is preparing to release another album called 'Natury. Vol.2′ and to organize a promotional concert tour. As the attentive observers of global music scene, we believe that T’ien Lai would be an enriching addition to Your program.
We welcome You to get acquainted with the materials below.
’ set off as a analog electronic duo (Jakub Ziołek & Łukasz Jędrzejczak) performing their noisy and drony sound collages primarily on old Polish Śnieżka radio sets. This phase was captured on 2013 album Da’at (Monotype Records). Then the duo started incorporating nonoccidental rhythms into their music which became more sample- and groove-based. This period culminated in 2015 with the release of Rhthm (Monotype Records). Since then the group mutated into a quartet (with Rafał Kołacki of Innercity Ensemble and Mikołaj Zieliński of Alameda Org) and started performing tribalistic industrial techno live shows that blended aggressive electronics and live percussion. T’ien Lai was invited to a Shape Platform in 2016 and performed at various festivals including: CTM (Berlin), Unsound (Cracow), Mutek (Montreal), Luminato (Toronto), Rocolectiv (Bucharest), Phono (Odense) and others. At the moment T’ien Lai consists of three members (Jędrzejczak, Ziołek, Qba Janicki) and looks for inspiration in modern nonoccidental electronic music scenes (such as batida, gqom, baile funk) co-creating new music style known as „konk”.
Molar
Trio Fetler / Prościński / Weber. Wykonuje materiał oparty o kompozycje Webera, z kreatywnym wkładem pozostałych muzyków, co oznacza konglomerat elektroniki zakorzenionej w latach 90. i awangardowego podejścia do jazzu z domieszką transowości najlepszych wzorców europejskich. Nazwa grupy nie nawiązuje do urządzenia zakładanego na koła samochodu powodującego kontrolowany poślizg, aczkolwiek ten opis dobrze przekazuje istotę jej muzyki.
Bartosz Weber (MIR, Baaba, podobno Mitch&Mitch) – gitara, sampler, Jacek Prościński (Hałvva, Lasy, wh0wh0) – perkusja, Michał Fetler (Koń, Głupi Komputer, Polmuz) – saksofony.
Jessica
Nowe oblicze muzyczne Mateusza Rosińskiego (wrong dials, Dynasonic, Niepokoje Gościnne, Elephant Dials…). Występuje solowo lub z zaproszonymi do zabawy gośćmi. Jessica to trochę „plac zabaw” dla wszelakich fascynacji muzycznych Rosińskiego, których jest zdecydowanie za wiele. Jessica to smoothie o niezachęcającym kolorze, które potrafi urzec doskonałym smakiem lub spowodować wymioty. Bezlitośnie, strasznie i pięknie jednocześnie, inaczej się nie da.
Głupi Komputer
Elektro-akustyczne trio /saksofon basowy, perkusja, syntezatory/ wykonuje muzykę będącą niezakłóconym strumieniem świadomości i syntezą doświadczeń trzech muzyków, wywodzących się z pozornie odrębnych środowisk: post-rockowego, klasycznego i jazzowego oraz akademickiego i kompozytorskiego, a jednak znajdujących wspólny, muzyczny język. Swoją twórczością i instrumentarium Głupi Komputer nawiązuje do takich zespołów jak Morphine, Too Many Zooz, Colin Stetson, Tortoise czy Radiohead. Muzyka Głupiego Komputera to zarówno przebojowe piosenki, awangardowa muzyka improwizowana, ciężka elektronika, toksyczny drum’n’bas i popowe ballady, złączone w jeden nieprzerwany, taneczny set koncertowy.
https://youtu.be/bBMVLGSLjEA?si=w5n8vaAOsO27Cqab
https://youtu.be/wVsc0Atq2Zw?si=FAdeKqweL4i-evCz
https://youtu.be/fXJxJX5zUzc?si=03i_z7Gzjrp-JKj9
ŻMIJA
Improwizujący duet perkusyjny z trójmiasta poruszający się w bardzo szerokim spektrum dźwięków, od afrykańskich prymitywnych transów po free jazz. Ich muzyczne podróże przypominają spacer na grzybach po dnie Bałtyku.
Skład duetu to:
* Michał Gos – perkusista o szerokim spektrum muzycznych zainteresowań – od punk rocka po swobodną improwizację. Często gra z performerami, malarzami i poetami – m.in. z Anną Haracz współtworzył duet taneczno-muzyczny Acoustic Body. Współpracował z grupami: Akrobata, Boys Band Trio, Freeyo, Gostrosta (Gos, Staruszkiewicz, Stromski), Ikenga Drummers, Izes, Lonker See, Mazzoll & Arhythmic Perfection, Oczi Cziorne, Rito (Gos, Pawlak, Staruszkiewicz, Stromski) Sonus, Vulgar, a także: Noël Akchoté, John Edwardsem, Trey Gunnem, Jackiem Lachowiczem, Pat Mastelotto, Piotrem Pawlakiem, Zdzisławem Piernikiem, Herb Robertsonem, Raphael Rogiński, Claytonem Thomasem, Mikołajem Trzaską, Tymonem Tymańskim i Irkiem Wojtczakiem. Obecnie związany jest z kilkoma formacjami swobodnej improwizacji, m.in.: Rogulus Szwelas und Gos, Awatair oraz Band A. Dyskografia: Oczi Cziorne (2001); FreeYo – Wojtczak/Mazolewski/Gos (2009); Jebał Was pies – Gos/Wojczak (2011); Jazzgot – One/Five 2003 (2011); Bum – Gostra (2012), Rito – s/t (2017); Awatair Plays Coltrane. Live in Klub Żak – Awatair (2019); Between Wind And Forest – Band A (2020)
* Kuba Świątek – elektronika (na codzień perkusja w Popsysze, ale też często wchodzący w improwizowane projekty z trójmiejskimi muzykami, oraz dobry duch studia tatuażu Monkey Mandala)
Spotify: https://open.spotify.com/artist/7h0TE9CAyZ80aQmHKrf0v3…
Temperatura Pokojowa
To syntezatory (Daniel Adamski), gitara (Cyprian Anders) bass (Kuba Gruszka) i gary (Cupak). Rok od debiutu na scenie wydają pierwszą płytę, która jest pełna niesamowitej muzyki. Jak na gorzowski zespół przystało cechuje ich, oprócz młodzieńczej eksplozji energii, swobodne łączenie różnych odcieni muzyki gitarowej z przełomu lat 80′ i 90′. Budzą skojarzenia z punk-jazzem, shoegaze, emo, nie boją się zagrać delikatnie, progresywnie, by za chwilę zmienić nastroje. W dniu koncertu ich muzyka trafi na streamingi, a na festiwalu będzie można kupić płytę CD. My już ją znamy i polecamy!!!!
Brożek
Nie ma Splinu bez mocnych, gorzowskich postaci! Wojciech Brożek wszystkim dobrze znany, nie tylko został w tym roku tatą, ale też wydał parę świetnych singli! Posłuchajmy ich na żywo! Brożek to solowa odsłona współlidera zespołu Drobne Niepokoje (ex-Żółte Kalendarze, & more & more & more). Jeden z członków kultowej w wielu kręgach sceny gorzowskiej, która wydała na świat mnóstwo wspaniałych zespołów. Muzyka proponowana przez twórcę „to odważna i szczera bajka, pokrewna brudnej elektronice spod znaku post punka z ogromną dawką romantyzmu.”
Piosenkarz wydał do tej pory jeden długogrający album („Piosenki dla dziewczyn”) i kilka singli. To nie koniec, ale o tym za chwilę
https://www.facebook.com/brozekband/
https://www.instagram.com/brozek_brozek/
https://www.facebook.com/piccolo.disturbo
Spotify:
https://open.spotify.com/artist/6HTEciTd1AoiL4KXTRC9MK
Youtube:
„Sauna” https://www.youtube.com/watch?v=IGXlXtsk_Yc
„Jacuzzi” https://www.youtube.com/watch?v=IWmxf0lQrZQ
„Romantyzm” https://www.youtube.com/watch?v=0zxuC3KaAEg
„Poczekaj” https://www.youtube.com/watch?v=Dpv5xRelBHI
AMBA
Jak już lecieć to na grubo! Popamiętacie ten Splin! Zapomnicie się w tańcu! Pochodzący z Poznania zespół AMBA to fuzja brzmień elektronicznych bitów z gitarowymi oraz nieoczywistych tekstów, podanych w charakterystyczny, ekspresyjny sposób. Melodyjne wokale, melorecytacja, eksperymentowanie z rapem, krzykiem i niebanalne harmonie – pełna wolność artystyczna i wariactwo, bo z gwary poznańskiej „dostać amby” oznacza „oszaleć”.
W składzie: maryjka, Bajzel i mirraj. Zabawa analogowymi efektami wokalowymi maryjki, gitara bajzlowa i bity z samplera, a także wstawki klasyczne mirraj. Połamane i nie – frazy.
Ostatnio wydali EP : „Kisses EP” również w postaci limitowanej fizycznej, a także „Play Louder” na którym gościnnie zaśpiewała Magda „Rita” Wójtowicz, następnym krokiem będzie LP. AMBA ma duszę punkową, ale również fisia przez co wychodzą z niej różne eksperymenta. Electro pop punk z elementami poezji śpiewanej, ale ogólnie niewiadomo.
linki do YT:
AMBA – Kisses https://www.youtube.com/watch?v=6M6QU7wHhyI…
Real Find: https://www.youtube.com/watch?v=PRcILb7SF6I…
PATOLSKA: https://www.youtube.com/watch?v=8DLDcKH9GpU…
Play Louder: https://www.youtube.com/watch?v=TfLZ4A4YMyI…
Gra Sów
Znowu mocno po gorzowsku, ale to zespół z historią jak z hollywoodzkiego filmu: Młody chłopak porzuca rodzinne miasteczko i wyrusza w wielki świat w pogoni za marzeniami. Z paroma groszami w kieszeni i gitarą w rękach zakłada zespół, który nie może się wybić. Pewnego dnia los się do nich uśmiecha, usłyszał ich znany raper i postanowił użyć swoich kontaktów, by wspomóc młodych zdolnych. Gra Sów stała się sławna, na każdym koncercie komplet publiki śpiewa ich największe hity. Muzyka chwyta za serce młodych i starych, a poczucie wspólnoty jest tak silne, że wielu płacze.
No to generalnie Gra Sów jest na etapie zespołu, który nie może się wybić. Ale już tej jesieni wyda drugi album, który zapadnie w pamięć i stanie się kultowy w tym kraju nad Wisłą, Wartą i Odrą.
Skład:
Kamil Meler (wokal, gitara)
Marta Wołczecka (gitara, wokal)
Tomasz Dopierała (bas)
Hubert Skrypko (perkusja)
Fb: https://www.facebook.com/grasow
Spotify: https://open.spotify.com/artist/1kyYpJg9o1Y7iO3ncHL6A3…
Yt: https://www.youtube.com/@KonikMekr
Probiotyk
Jak sami twierdzą grają emo o wielu obliczach, będące muzycznie i konceptualnie reprezentantem nurtu coming of age. Ich muzyka to głównie przeplatające się gitary wspierane melodycznymi liniami basu. Uważają się za element Kolektywu „Erozja” łączącego muzyków młodej, gorzowskiej sceny. Wiadomo, że probiotyk jest tylko środkiem wspierającym leczenie. Pozostaje pytanie co było chore?
K3tchup
A na sobotni after… pełen pasji selektor, pod wpływem brzmień różnorodnej, berlińskiej sceny klubowej. Wielbiciel wykręconych wokali, plemiennych bębnów i brudnego basu. Jego dynamiczny styl oscyluje wokół takich gatunków, jak electro, grime, bailefunk, miamibass i idm, precyzyjnie łącząc je z najświeższą muzyką elektroniczną, którą ciężko sklasyfikować. Rezydent klubu CKN Centrala.
https://soundcloud.com/user-702353715
NATALIA BAŁACKA & CUPAK ENTERTAIMENT sp. z o.o. XD
Znani i lubiani przez bywalców klubowego życia Gorzowa. Grają muzyczkę energiczną, z całego świata, nie ograniczającą się, kopią ciężkim basem, grubym twostepem i przekminami prosto z zimnej piwnicy CKN Centrala.
Bilety: 80 zł karnet / 60 zł dzienny
Osoby niepełnoletnie wstęp wolny
osoby uczące się z ważną legitymacją – zniżka 50%
Bilety dostępne w dniu wydarzenia: gotówka lub blik
Rezerwacje karnetów pod mailem magnetoffon.gorzów@gmail.com (w tytule proszę wpisać „splin2024” podać imię i nazwisko i ilość rezerwowanych biletów)
bilety online: https://stage24.pl/events/klub-magnetoffon-3676
after wstęp : 20 zł