VIII Gorzowski Splin Festiwal

Dodano: 17 października 2024
 

VIII Gorzowski Splin Festiwal 15-16.11.20234
Ósma edycja w całości odbędzie się na terenie Łaźni, czyli w klubach MagnetOffOn i Sejf.
Festiwal odbywa się dzięki wsparciu finansowemu Miejskiego Centrum Kultury w Gorzowie Wlkp.

Wystąpią:

T’ien Lai
Głupi komputer
Molar

Więcej Informacji o kolejnych artystach niebawem!

Bilety: 80 zł karnet / 60 zł dzienny
Osoby niepełnoletnie wstęp wolny
osoby uczące się z ważną legitymacją – zniżka 50%
Bilety dostępne w dniu wydarzenia: gotówka lub blik
Rezerwacje karnetów pod mailem magnetoffon.gorzów@gmail.com (w tytule proszę wpisać „splin2024” podać imię i nazwisko i ilość rezerwowanych biletów)


T’ien Lai

T’ien Lai to marka papierosów palonych przez głównego bohatera powieści „Człowiek z Wysokiego Zamku” Philipa K. Dicka – w wolnym tłumaczeniu z języka japońskiego znaczy „niebiańska muzyka”. Grupa powstała jako duet Łukasza Jędrzejczaka i Jakuba Ziołka, wykonujący dronowe i noise’owe muzyczne kolaże z wykorzystaniem starych polskich radioodbiorników Śnieżka. Ta faza rozwoju zespołu została uchwycona na albumie „Da’at” (Monotype, 2013).
Następnie duet zaczął wplatać afrykańskie i południowoamerykańskie rytmy do swojej muzyki, która stała się bardziej rytmiczna i w znacznej mierze oparta na samplach. Ten okres został podsumowany albumem „RHTHM” (Monotype, 2015). Od tego czasu zespół rozrósł się do kwartetu, a skład uzupełnili Mikołaj Zieliński (Javva, Alameda) i Rafał Kołacki (Hati, Innercity Ensemble, Kust) grający na akustycznych instrumentach perkusyjnych.
Muzyka T’ien Lai zbliżyła się do plemiennego, industrialnego techno. łączącego agresywną elektronikę z żywym graniem na bębnach. Zespół skupił się na występach na żywo, w 2016 roku został częścią platformy Shape oraz zagrał na festiwalach CTM (Berlin), Unsound (Kraków), Luminato (Toronto), Rocolectiv (Bukareszt), Open’er (Gdynia), Phono (Odense) i innych.
Obecnie T’ien Lai tworzy trzech muzyków: Qba Janicki, Łukasz Jędrzejczak i Jakub Ziołek, zaś muzycznym punktem odniesienia stały się sceny klubowe Luandy, Lizbony, Durbanu, Kampali, Rio de Janeiro i eksperymenty z takimi gatunkami jak kuduro, gqom i baile funk, które muzycy określają jako „konk”.

FB: https://www.facebook.com/tienlai26/
IG: @tien_lai_band_ @brutality.garden
BC 1: https://brutalitygarden.bandcamp.com/
BC 2: https://tienlai.bandcamp.com/
YT 1: https://youtu.be/w09b7uVb4b8
YT 2: https://youtu.be/Jx4ZW_rxZ6w

„Dwie propozycje od T’ien Lai ocierają się o big-roomowe, niemal przebojowe klubowe stylistyki, ale wszystko jest powykręcane i poglitchowane, żeby tak łatwo nie było. Może nie są to aż tak świeże kawałki, jak reszta, ale to wciąż solidne numery, doskonale wypełniające założone sobie zadania.”
Fragment recenzji składanki „Brutality Garden Vol. 1”, Paweł Klimczak, Poptown.eu\

„Awangarda w wydaniu T`ien Lai przybrała formę przystępną, na poły piosenkową, nie zapominając o odpowiednim stopniu deformacji i złożoności.”
Jarosław Szczęsny, Nowamuzyka.pl
LINK: https://www.nowamuzyka.pl/…/bogdan-raczynski-phew…/…

„In Natures Vol. 1, Tien L’ai conjures a myriad of influences to create a wonderfully progressive and challenging piece of electronic music. One of the band’s greatest strengths is their experimentation with genres, otherwise serving a utilitarian means, outside their original context to create a fresh tonic. By mixing various techniques from a swath of backgrounds, T’ien Lai made a soundscape that feels habitable and uncannily human.”
Andy Dion, Boston Hassle
LINK: https://bostonhassle.com/tien-lai-natures-vol-1/…

Polish experimental dance group of masked shamans returns with a new material that marks a further intensification of its distinct sound and live performance. The group has adapted rhythms inspired by club music of Uganda, Portugal, Brazil, Angola and South Africa to create a unique musical world connecting East and West, North and South.
This is how ᴋᴏɴᴋ has originated – a slavic variation on such music genres as gqom, funk carioca and batida presented by the luminaries of Polish music underground: Łukasz Jędrzejczak (Javva), Jakub Ziołek (||ALA|MEDA||) and Qba Janicki (Malediwy), whose broad spectrum of stage and artistic experiences as well as specific destructional-emotional juxtaposition of characters redefine in a non-compromising way the actual state of European club scene, delivering dynamic, vibrant, colorful live performances.

: https://youtu.be/-WFYFl4vu_g
: https://youtu.be/sGEgtjJh91E
: https://tienlai.bandcamp.com
: https://tinyurl.com/tienlai
: https://www.facebook.com/tienlai26
: @tien_lai_band_

At the moment the trio is preparing to release another album called 'Natury. Vol.2′ and to organize a promotional concert tour. As the attentive observers of global music scene, we believe that T’ien Lai would be an enriching addition to Your program.
We welcome You to get acquainted with the materials below.
’ set off as a analog electronic duo (Jakub Ziołek & Łukasz Jędrzejczak) performing their noisy and drony sound collages primarily on old Polish Śnieżka radio sets. This phase was captured on 2013 album Da’at (Monotype Records). Then the duo started incorporating nonoccidental rhythms into their music which became more sample- and groove-based. This period culminated in 2015 with the release of Rhthm (Monotype Records). Since then the group mutated into a quartet (with Rafał Kołacki of Innercity Ensemble and Mikołaj Zieliński of Alameda Org) and started performing tribalistic industrial techno live shows that blended aggressive electronics and live percussion. T’ien Lai was invited to a Shape Platform in 2016 and performed at various festivals including: CTM (Berlin), Unsound (Cracow), Mutek (Montreal), Luminato (Toronto), Rocolectiv (Bucharest), Phono (Odense) and others. At the moment T’ien Lai consists of three members (Jędrzejczak, Ziołek, Qba Janicki) and looks for inspiration in modern nonoccidental electronic music scenes (such as batida, gqom, baile funk) co-creating new music style known as „konk”.


Głupi Komputer

Elektro-akustyczne trio /saksofon basowy, perkusja, syntezatory/
wykonuje muzykę będącą niezakłóconym strumieniem świadomości i syntezą doświadczeń trzech muzyków, wywodzących się z pozornie odrębnych środowisk: post-rockowego, klasycznego i jazzowego oraz akademickiego i kompozytorskiego, a jednak znajdujących wspólny, muzyczny język. Swoją twórczością i instrumentarium Głupi Komputer nawiązuje do takich zespołów jak Morphine, Too Many Zooz, Colin Stetson, Tortoise czy Radiohead. Muzyka Głupiego Komputera to zarówno przebojowe piosenki, awangardowa muzyka improwizowana, ciężka elektronika, toksyczny drum’n’bas i popowe ballady, złączone w jeden nieprzerwany, taneczny set koncertowy.

https://youtu.be/bBMVLGSLjEA?si=w5n8vaAOsO27Cqab
https://youtu.be/wVsc0Atq2Zw?si=FAdeKqweL4i-evCz
https://youtu.be/fXJxJX5zUzc?si=03i_z7Gzjrp-JKj9

Europenian flag

.